„Já mám svoji vizi jasnou od začátku, co jsem začal podnikat. Chci mít hodně lidí na svém pohřbu! Nemusím mít milióny! Chci mít ale hodně lidí na svém pohřbu.“ Povytáhl si montérky a utřel pot z čela. Slunce toho dne opravdu pařilo. Opravoval lem bazénu.

- „Počkej, tomu nerozumím.“
- „Vždyť je to jednoduché. Když budu všechno, co dělám, dělat poctivě, tak, aby byl se mnou klient spokojen, a budu se s ním stále potkávat, tak mi jednou přijde na pohřeb. Nebo ne?
No naschvál, přišel bys mi na pohřeb?“

Neodpověděl jsem mu.

Co říkal mi dávalo smysl.

Má stovky známých a opakovaně jsem se přesvědčil, že když se nám doma něco pokazí, nebo něco nezafunguje platí věta: „Zavolej Jirkovi!“ A skutečně vždycky získám telefonní číslo, nebo se mi během chvíle někdo sám ozve. Dokonale fungující klientský servis.

Poznali jsme se před lety, když jsem chtěl postavit bazén. Rychle jsem mu vyložil svoji představu. Zvedl tehdy neoholenou bradu, mávl rukou a zůžil svoje modré oči. Jako by se vysmíval.
− „Přece byste nechtěl mít bazén od národa, který žere žáby a vozí p..u na kapotě“.
Začal jsem se smát. Mám za sebou tisíce obchodních jednání, ale jeho upřímnost, drzost, lidskost a přímočarost mne dostala. Skvělý marketér.
Tehdy si nás získal. Přestože často nestíhá, stal se součástí naší rodiny. A asi nejen naší….

Jak to dělá?

Toho letního dne jsem to pochopil.

Má dokonalou vizi!

Chce jí dosáhnout, a proto je na sebe velmi náročný.
Pracuje a dává lidem kolem sebe svůj čas. Jednoduchá vize, jejíž naplnění není vůbec jednoduché.

Druhý z návyků vůdčích osobností podle Covyho zní: „Začínej s myšlenkou na konec.“ Když víš, k čemu chceš dospět, velmi rychle budeš vědět, co všechno máš dělat. Tento návyk zvládl Jiří dokonale.

- „Jiří, buď si jistý. Tobě na pohřeb půjdu!“