Jistoty chudého táty

Možná i Vám babička říkávala: „Nic vám nedám. Nechám vám jen dluhy, protože jen tak mám jistotu, že si na mne často vzpomenete.“ Logické, že?

Chápala generační přesah.  Nechápala to, že s touto filozofií zůstanete navždy chudí. Typická rada člověka, který nepochopil, jak vzniká bohatství. Ideální omluva neúspěšných maminek a tátů. Častá věta pseudoúspěšných a namyšlených exhibicionistů na školení manažerů. Umíme si přece ze sebe udělat srandu. Trochu „odlehčit“ dané téma….

Jistoty bohatého táty

Jistota bohatého táty však spočívá naopak v principu tzv. generačního přesahu, tzn. nebudovat jen pro sebe, nespotřebovat všechno. Ne není to jednoduché. Najít způsob jak na základě osobního příkladu stimulovat svoje děti ke „svému“ podnikání a ke svojí profesi. Jak dosáhnout toho, aby děti pochopili skutečnou hodnotu generacemi nashromážděného bohatství? Hodnotu pozice na trhu. Hodnotu jména a tradice. Tak, aby byla tato hodnota byla větší než osobní ambice, individuální zájmy a vlastní svoboda. Aby se chtěli vzdělávat v oboru jejich dědů a otců.

Jak toho dosáhnout?

Podnikání, které dává smysl

Stačí se jen zamyslet nad otázkou PROČ podnikám? Proč hromadím klienty, proč kupuji technologie, proč pořizuji drahé stroje? Co bude jednou z peněz, které jsem nashromáždil nebo které získám prodejem svojí firmy? Na co jednou budou stroje, které jsem pořídil? Jak budou žít moje myšlenky, moje inovace, až tu jednou nebudu?  Jaké manažerské vzdělávání jim dát? Jak vychovat svoje následovatele tak, aby oni sami měli touhu pokračovat v podnikání, které započala jejich máma, otec, teta, strýc, rodinný přítel? A byli při tom šťastní? To je mise!

Jak bude firma vypadat, jak bude fungovat, jaké bude mít zaměstnance a jaké klienty? Jak budou nastaveny pravidla, procesy, abych tuto firmu mohl předat? Jak zabezpečit udržitelný rozvoj? To je vize! 

Přijmout tuto misi a precizovat v toho vyplývající vizi je garantovaným klíčem k celoživotnímu snažení, k budování, k hledání. Komunikujte vaši misi a vizi s vašimi dětmi. Čím dříve, tím lépe. Čím více ještě lépe. Tyto myšlenky vaši následovníci musí přijmout. Musí je pochopit. Objevit jejich smysluplnost. Podnikání tak dává smysl. Ideální způsob školení manažerů budoucnosti. Hledáte-li tento smysl, zajímá-li vás podnikání a strategie,  přihlaste se na veřejný kurz..