‚Před 3 měsíci jsem se stal obchodníkem. Před tím jsem v naší společnosti pracoval 4 roky na útvaru technické podpory obchodu. Od změny jsme očekával pestrost, přitahovalo mne obchodní vyjednávání, různorodost práce i vidina větších peněz. Dnes se bojím, že asi brzy rezignuji a upadnu do stereotypu.

Klienti po mě chtějí stále jen nabídky. Zbytečně se učím obchodní a prodejní dovednosti, protože stejně vždycky rozhoduje jen cena a v té já konkurovat nemohu. Dokonce ani nepožadují za slušné mi sdělit, že moji nabídku nepřijali. Já jim neustále telefonuji, ale mám pocit, že je jen otravuji. Ostatní kolegové mají stejné ceníky, pracují prakticky stejně jako já a obchody dělají. Co mám dělat? Co dělám špatně? Poraďte!‘ (Laďa, Pardubice)

Laďo,v obchodě, tak jak v jakékoliv jiné profesi hraje velmi důležitou roli získávání si důvěry u zákazníka. Důvěru členíme na:

a) důvěru ve firmu

b) důvěru v produkt

c) důvěru v obchodníka  

- jako člověka

- jako odborníka

Dle vašeho dotazu tipuji, že pracujete pro zajímavou společnost, která má i zajímavé produkty – jinak by nemohli uspívat ani vaši kolegové. Podle vašeho dotazu se tak snažíte zejména o dodržení správných postupů, vypracováváte přesné nabídky a snažíte se prezentovat zejména jako odborník, kterým nepochybně v tuto chvíli již jste. A to děláte správně.  Pro získání obchodů Vám doporučuji zaměřit se i na to, aby Vás vaši klienti začali vnímat i jako fajn člověka. Buďtě přátelský. Buďte připraven říci klientům pár slov o sobě. Opusťte zázemí vaší kanceláře a navštivte vaše potenciální zákazníky v jejich prostředí. A zajímejte se o ně. Jak vznikli? Jak dlouho jsou na trhu? Co dělají? Jak dělají obchod? Jaké mají speciální obchodní dovednosti a fígle? Čím si prošli? Jaké jsou jejich úspěchy a co je trápí?…. A pamatujte si: Abyste nějakou informaci získali, musíte nějakou informaci i poskytnout! 

Když vaši zákazníci uvěří, že se o ně opravdově zajímáte a že vám nejde jen o byznys, jejich chování se změní. Tři měsíce jsou na získávání důvěry skutečně doba poněkud krátká. Přeji Vám mnoho úspěchů.